Året som var

Februari: Jag älskar Februari! Kommer nog aldrig glömma den månaden, och har hur mycket som helst att berätta om just en helg! Helgen då bussen rullade ner mot Sveg, helgen så jag drog på mig ”Norrbottens kläderna”, helgen jag aldrig kommer glömma! Hade egentligen inte satt upp några stora mål inför tävlingen, men trodde samtidigt på mig själv och visste att jag hade bra träning med mig i bagaget. Allt gick otroligt, galet, jätte, grymt bra. Slutade 3 på distansen, 1 på skicrossen, 5 i stafetten och 1 totalt. Är så sjukt glad och nöjd att jag lyckades så bra! Var så roligt hela allt i hop där nere i Sveg, fick tillbringa några riktigt fina dagar med några super fina personer, var helt enkelt, med ett ord, underbart! Förutom "superhelgen" så vare, Skola som vanligt. Spelade in någon rättegång (på skolan), alltså typ som en teater. Själv agerade jag åklagare. Annars så rullade livet på...





Mars: Fortsättning på alla skidtävlingar, åkte lilla VM i malmberget och tränade väl på som vanligt. Tror även vi hade första fotbollsträningen utomhus på Billerud Arena, var även det en höjdpunkt. Var ärligt talat också sjukt less på skolan, ville bara ha lov helt enkelt. Åkte förövrigt bragdloppet på skolan, från kalixbron till Nyborg. Såg massor med längdskidor på tv,VM i holmenkollen. Där jag tycker att Marcus Hellners sprintguld helt klart var höjdpunkten, kan se den där A-finalen hur många gånger som helst. Både på svenska och på Norska... Annars hände väl inte så mycket just i mars, allt rullade på i vanlig ordning!












April: Åkte DM på hemmaplan, grymt roligt. Hann med stafett, distans och sprint på hemmabanorna, att få åka DM på hemmaplan är ju alltid någonting extra. Annars i April då? Jo, påskdansen på skolan. Var faktiskt roligt, mycket roligare än vad jag trodde det skulle vara. Åkte även en massa skidor på isen i kalixskärdgård, galet så härligt det var. Sprang även min första intervall med Anton, höhö en bit uppför Pålängeberget, ett ord..jobbigt! Sen drog ju fotbollen i gång på riktigt, saknade den faktiskt sjukt mycket ärligt talat. Så det var mer än kul att den drog igång också!!





Maj: Spelade massor med fotboll, och då menar jag det verkligen! Var på breddläger i Kalix, inför Länslaget. Gick varken bra eller dåligt! Spelade en tuff match mot Luleå FC, där motståndarna fick ta emot både röda och gula kort. Fick en rejäl smäll på knäet i en fotbollsmatch mot Lira, kan vara det som gjorde att jag fick problem med det nu i slutet av fotbolls säsongen. Tränade även mycket löpning, och sprang vårruset och slutade på en fjärde plats, galet är ordet! Trodde aldrig att det skulle räcka så långt! Åkte även en hel del rullskidor så klart och tränade ganska mycket med Anton på den tiden. I maj inleds ju det nya träningsåret för oss skidåkare, höhö! Skola som vanligt, hade en klasskväll eller vad man nu ska kalla det. Körde lekar i rödan, lite roligt faktiskt, springa runt där gör man ju inte direkt varje dag...



några månader ja! Dom andra får ni kanske i morgon! vi höres, puss!

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0