Jullov

Efter Östersund har jag haft det lite småstruligt på alla möjliga håll och kanter, men nu är jag på banan igen. Gick på Jullov i torsdags något som var otroligt skönt, att komma hem den kvällen var utan att överdriva, underbart. Blir hemma nu ett längre tag innan vi drar i väg för den andra scandic cup tävlingen som är flyttad från Örebro till Idre. Kan förövrigt inte fatta att jag redan gått en termin på skid, känns som att det var nyss jag sov första natten i lägenheten. Helt sjukt vad tiden går fort då man har roligt. För det har jag verkligen uppe i Gällivare.  Fina träningsmöjligheter med flera mil skidspår bara några meter från skolan, samt riktigt tuffa spår uppe på hellner stadion, jag har duktiga tränare och super fina vänner.  Men visst saknar jag familjen och vännerna här i Kalix otroligt mycket, särskillt nu strax innan jullovet. Då var hemlängtan enorm. 
 
Sista veckorna på skid har i allafall varit fullspäckade. Kvällssvenska. Pepparkakshus tävling där vi ettor drog en redig skräll som slutade i seger. I måndags Julbakade vi hos Otti, riktigt lyckat. I onsdags då naturarna och teknikarna hade nobellmiddag hade vi övriga tjejer singstar kväll hos Vendela. Konstaterade som så många gånger förr att jag inte är någon talang på det här med sång. 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0