J-landskamp

Mycket har hänt, mycket att berätta. Aldeles för mycket egentligen. Allt är i stort sätt ovesintligt förutom helgen i Rovaniemi, helgen då jag gjorde landslagsdebut i skidspåren, helgen då jag hängde med ett super skönt gäng skidisar, helgen då årets juniorlandskamp gick av stapeln.
 
Åkte mot Rovaniemi på torsdag i hopp om att kylan skulle hålla sig på ett behagligt avstånd. Ordinarie tävlingsprogramet var enligt följande: skate sprint, fredag. Distans 5km Klassiskt, Lördag och stafetterna under söndagen. Men så blev icke fallet. Sprinten som skulle gå under fredagen fick sorgligt nog ställas in och flyttas till söndag, vilket gjorde att stafetterna utgick. Lite synd tycker jag personligen, hade verkligen sett fram emot just stafetterna. Nog om det. 
 
 
 
 
Distansen kunde genomföras under Lördagen i -15 graders kyla, på en riktigt, riktigt tuff men rolig 5 km bana. Jag försökte åka kontrollerat och med en tanke om att hela tiden hålla i hop tekniken. Det gick fint och jag åkte tillslut in på en fjärdeplats, med 0,9 sekunder upp till pallen. Otroligt surt dock, det är sååå lite alltså. Men nya tävlingar kommer och då kankse som där tiodelarna är på min sida istället! För Sverige var det en riktigt fin dag, där det kammades hem hela 3 medaljer, samt en massa andra fina prestationer. Så kul tävling var det, går inte att beskriva hur mycket jag älskar skidåkning. OMG alltså!
 
 
 
 
Sen var det prisutdelning, middag och bowlingvpå kvällen! Två svenksa medaljer även där, i bowling alltså!
 
 
 
 
Sprint istället för stafetter alltså. Proologen gick fruktansvärt segt, stressade och hittade varken träff eller tryck. Kvarten gick bättre och kändes bättre. Seghets känslan började släppa en aning. Tog mig vidare till semi. I semin sen blev det tvär stopp då en annan åkare satt staven mellan mina skidor, krasch och tappade alldeles för många meter för att överhuvudtaget vara nära att ta mig vidare. Surt och förbannat var arg jag var. Nya tag. 
Bästa gänget!! och helt klart bästa helgen på mycket, mycket länge!
 
Nu är jag på läger med skidgymnasiet i lycksele, JSM banorna ska nötas varv på varv. Här till på fredag, sen väntar 3 tävlingar på 2 dagar..på hemmaplan.
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0