scandic cup borås

I helgen var det som sagt dgas för Scandic cup igen, den här gången nere i ett regnigt och snöfattigt Borås. Vi Kalix åkare hoppade på flyget från Luleå till stockholm och vidare till Göreborg, sedan vidare in i minibussen för att åka ytteligare 40 minuter söderut. På fredagen testade vi skidor och besiktade banor, såg OS och åt god mat. Laddade inför lördagen och första klassiska sprinten för säsongen. 
 
Lördag och sprint som sagt. 1050 meter skulle avverkas. I kvalet vräkte blötsnön ner, lyckades hålla i hop det bra och tog mig vidare. Kvartsfinal, gick utan problem och jag var vidare till semi. Allt drog ut på tiden och det tjorvade med det ena och det andra, tidtagningen och startpistolen. Semin startades efter ungefär en timmes försening. Kom iväg väldigt dåligt i starten och fick gå på rejält i den enda uppförsbacken som fanns på banan. Lyckades glädjeligen ta mig vidare till finalen och där slutade jag fyra. Det är alltid surt med en fjärdeplats, men jag bytte ganska snabbt fokus, på söndagen väntade trots allt masstart i klassiskstil. 
 
 
 
Masstart 10 km klassiskt i spöregn. Men kul som tusan var det. Fick en bra startposition och kom iväg bra i starten. Jag och Elina kunde gå ifrån och drygade ut allt eftersom. Men in på tredje och sista varvet fick jag släppa en liten lucka, som jag sedan inte orkade jobba ikapp. Slutade som otroligt nöjd, blöt, glad och trött tvåa. 
 
 
 
 
Kan bara konstatera att jag trivs såå himla bra med kalix gänget, hade super fina skidor hela helgen. Vallarna gör ett kanon jobb. Alla i Kalix gänget presterade jätte fint i helgen, med fina prestationer på alla håll och kanter. På USM lyckades även tjejerna försvara USM guldet från förra året, otroligt bra jobbat!! STORT GRATTIS, igen!! 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0