Scandic cup Idre

Åkte ner mot Idre redan klockan 7 på onsdag morgon eftersom en otroligt lång resa i bil och minibuss väntade, vi var framme i Idre vid 9 på kvällen. Den dagen hann vi inte med så mycket mer än en kort promenad i närområdet. 
 
Torsdag testade vi banan och jag genomförde mina numera ganska rutinmässiga tävlingsförberedelser. Med en kropp som sa total stopp. Tänkte inte mer på det utan hoppades på att fredagen skulle bli ett fall framåt. Drog en jogging tur på kvällen med dom andra kalix brudarna innan vi satt oss ner för kvällsmöte inför fredagens tävlingar. 
 
Fredag och 5 km klassiskt, en av mina absoluta favorit distanser. Jag var nervös, väldigt nervös. Jag var osäker på min form. Jag stressade i tekniken, hade inte riktigt en bra dag i spåren rent ut sagt. Kändes segt. Var väldigt less efteråt, det var en sån tävling som jag bara vill göra om. Göra om göra bättre så att säga. Hade iallafall kanon bra skidor, inte ett släpp i backarna. Prisutdelning på eftermiddagen, följt av inspektion av sprintbanan. 
 
Lördag och fristilssprint. Uppskjuten start 2 timmar på grund av kyla. Tog mig vidare från prologen som fyra. Kvartsfinalen gick bra, semin likaså. Tog mig hela vägen till final och låg länge ganska bra med, men slutade tillslut på en fjärde plats. En lite piggare kropp hade jag faktiskt under sprinttävlingen. Fick även åka i den gulaledarvästen vilket jag tyckte var suuuper kul..faktiskt!! :)
 
 
Masstart 10 km skate, något som jag sett framemot jätte länge. Kallt även denna dag men starten kunde gå enligt tidsschemat. Från den här tävlingen tar jag med mig jätte mycket erfarenheter och lärdommar. Nästa gång vill jag göra det bättre. Men såhär i efterhand tycker jag att jag gjorde en stabilinsats med tanke på förutsättningarna. Slutade på en femte plats. Det var sjukt kul i allafall. Även fast det inte går super lätt alltid såå går det inte att beskriva hur mycket jag ääääälskar att tävla och träna. Så är det bara. 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0