DM

Fredag: Inleddes med stafetter, jag åkte med Wilma och Maria super duktiga tjejer alltså. Maria åkte första sträckan och hade då skaffat oss ett litet försprång, Wilma åkte sedan andra sträckan och gjorde ett jätte bra lopp och höll undan jagande Jukkasjärvi. Jag åkte då sista sträckan, och gick ut i princip samtidigt som Jukkasjärvi laget. Men fick en lucka ganska fort och vi vann tillslut med 2:30 min.

Lördag: Distans alltså. Jag hade perfekta klister skidor innan start, men några minuter innan start så började ju det att snöa. Vilket inte är så bra, då man har klister under skidorna. Under loppets gång så ökade snöfallet ännu mer, och jag kända att super fästet jag hade innan start började minska mer och mer. Samtidigt som glidet blev allt sämre och sämre. Men vann tävlingen trots under frysning, alltså man får is under skidorna. Det är inte så bra ska ni veta. Efter tävlingen drog vi och åkte av oss lite, då hade i stort sätt alla en stor kudde under skidorna av snö.

Söndag: Denna DM helg hemma i Kalix avslutades med sprint. Prologen gick förvånas värt bra, kändes otroligt segt i kroppen före loppet, trodde där ett tag att jag började bli sjuk. Jag vann prologen med 12 sek, och fick då välja spår i finalen. Jag fick en bra start, var först från start till mål. Otroligt nöjd alltså!



Idag har jag löparskorna på skolan, orkade bara inte dra på mig converse skorna idag så.......

Jo förresten den dära listan gick det ju int så bra med som ni säkert märkt, så den avslutades efter 2 dagar :/

/emma
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0