Kalle Anka cup 2011!

Ja vars ska man börja? Det har varit en helt grymt kul helg, så kul att den inte går att beskriva med ord!!!

Distans: Kalle Anka cup tävlingarna inleddes på fredagen med distans tävling 3,3 km. Vi åkte igenom banan med Norrbottens gänget, en mycket rolig bana och väldigt utslagsgivande! Mycket kurvor och uppförsbackar, vilket innebär att det är väldigt viktigt att även åka taktiskt. te.x innerkurvor, omkörningar m.m. Efter vi hade testat banan, testat lite skidor checkat stadion så åkte vi till baka till skolan för lunch. Gick typ inte att äta något var så grymt nervös, men visste ändå att man var tvungen äta för att kunna prestera. Bussen drog upp till tävlingsplatsen med alla duktiga och förväntansfulla norrbottningar! Tiden gick fort och vips var det bara en halvtimme kvar och dags att börja värma upp!
Då är man nervös (kan vara bra och veta) haha! Men sen släpper det då det är 15 sek kvar till start och grymt fokuserad blir man då, 5 4 3 2 1 KÖR!!
Då var man i väg, man lyftes fram i spåren av alla Norrbottens duktiga vallare, ledare, och föräldrar! Jag kom till den näst sista backen , det var tjockt med ledare. Backen var den absolut jobbigaste på hela spåret, nästan i slutet också! Men allt gick bra, var grymt trött då jag kom i mål men det ska man väl vara efter ett sånt lopp! Slutade tillsist på en tredjeplats!


Vallatältet!


Jag nervös innan start!


Snackar med silvermedaljören Olivia Persson Västerbotten!


Prispallen distans!

Skicross: Gick betydligt bättre en vad det kändes! Kändes otroligt segt i kroppen! Jag startade i förtsa delen av startfältet, så blev ca 15 min väntan på att alla skulle gå i mål! Väldigt nervösa 15 min också, men för varje åkare som gick in i mål kändes det bättre och bättre. Signe hon som vann skicrossen 2010 paserade mållinjen på en tredjeplats, det var då jag kände att det kan ha gått riktigt bra!.....och det gjorde det också! Jag vann skicrossen!! 1,1 sek före tvåan Ebba från Ångermanland!


jag checkar skicrossbanan!


Prat med Ebba från Ångermanland!


Prispall Skicross!

Stafett:
Åkte sista sträckan för långa första laget, gick ut som 11. Fick veta av ledare i första backen att jag hade 30 sek upp till bronsplats. Då vare bara åka, jag flög uppför första backen med ledare lagkompisar springande brevid mig. Jag tog mig tillslut upp på en femteplats och så blev slutplaceringen också. Nöjd även med min stafett sträcka!!!


Norrbotten=bättre än bäst ♥ ♥ ♥


jao!


"min lilla björn familj"

Helgens ord helt klart!

"knös"
"shiit asså"
"eehe jag vet inte"
hahah :D :D

/ en glad Emma



Kommentarer
Postat av: amanda

VECKANS BLOGG!



har över 1000 läsare så vinner du - syns du! :*

2011-02-22 @ 10:02:49
URL: http://amandanyman.devote.se
Postat av: amanda

och grattis igen <3 <3

2011-02-22 @ 10:08:20
URL: http://amandanyman.devote.se
Postat av: Ida

Du är grym!

2011-02-24 @ 13:54:47
URL: http://iidaasphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0