LOOOOOOOOOOOV

Tja - ö

Sitter här i stugan och bara chillar, njuter av att äntligen fått lov, lyssnar på musik, och ska snart dra i bastun.
Hade super kul med min kära klass idag på Matten, körde bland annat "jäster med gester grejjen" m.m.. Min klass, är bäst helt klart <3

Sen googlade jag även på mitt namn och hittade lite intressanta bilder..


(tävling i finska ylläs, jag och ida täcker Filip med snö. Bild från någon finsk tidning)


Emma Ribom (oik.) ja Ida Rönnqvist tekivät Filip Öbergille lumipeitteen Ylläksellä.

Kalixista Lappiin pääsiäisen hiihtokiertueelle tulleet kalixlaiset Emma Ribom,13, Ida Rönnqvist, 14, ja Filip Öberg, 10, pääsivät nautiskelemaan kauniista kevätauringosta sunnuntaina Ylläksellä.

Kaunis sää houkutteli laduille ja rinteeseen väkeä ruuhkaksi asti.

Ylläksen Tornionlaakson hiihtocupin osakilpailuun osallistui yli 600 hiihtäjää.

 

Förstår ju inte direkt finska så översatte till svenska och då blev det såhär...

 

Emma Ribom (höger), och Ida Rönnqvist gjorde Filip Öbergille snö Ylläs.

Kalixista Lappland påsk skidtur kom kalixtjejen Ribom Emma, 13, Ida Rönnqvist, 14, och Öberg, Filip, 10, kunde njuta av den vackra vårsolen på söndagen Ylläs.

Det vackra vädret lockade folk till backarna och spåren orderstock.

Ylläs Tornedalen Ski Cup lockade mer än 600 skidåkare.

(haha)


(bild från springtävling i somras, från NSD)

Med det säger jag Hejså, ha det bäst!

/Emma

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0