En dag i gällivare

Härlig dag igår alltså, började dagen med tävling i malmisberget. Lilla VM vetni, 5 km skate. Kom både först och sist, för ja, var nämligen själv i min grupp. Men fick ändå bra kvitton på att formen inte alls är långt borta, fick faktiskt till en bra tid på banan. Sen väntade prisutdeldning och lite sånt där trevligt, fick med ett jätte bra pris, äntligen kan jag göra varmamackor med grillkrydda på ♥ Sen drog vi upp till dundret och hellner stadion för ännu lite fin skidåkning, där mötte vi upp bröderna björkmans. Strax där efter, började fyra lilla VM segrare från kalix klättra upp med längdskidor under föttrena, uppför en 3 km lång slalombacke, även kallat dundret!!! Snacka om att folk tittade, men roligt vare. Och vi tog oss upp till toppen, till toppstugan och till en sjukt vacker utsikt. Värt att veta är att jag även tog mig ner levande, och utan brytna skidor och stavar. Sen tog jag mig även runt värdscupfemman, sjukt härligt!! Var så fintfint, jätte fint väder hela dagen igår. Ville liksom inte sluta åka, men i alla fall drog vi sen och åt middag där på skolan. För att sedan rulla hemåt, och nu sitter jag här och myser framför vasaloppet, blir nog en härlig dag idag också..
bror min↑
mer bilder kommer, är i stugan så internet segar lite smått..Har hur mycket fina bilder som helst från toppturen, så ni vet ;) hehe
Kommentarer
Postat av: Julia Lööv

hej hej Emma. Jag är oxo en tjej som ÄLSKAR att åka skidor. Jag har en fråga till dig! Vad gillar du mest, fotboll eller skidor??? Kommentera och svara på min blogg, om du vill. Kramar Julia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0