Folksam cup 2012

Helgen har varit helt galet, underbart, rolig!! Åkte ner med buss till Junsele på Torsdagen, hade finfint sällskap i form av Johanna och Marie, och fick mig då ett antal goda skratt. (hahahah) I allafall andlände till Junsele på kvällen där någon gång, insåg då ganska snabbt att det var vånings sängar!! vi skulle sova på.Alltså tog bara luftmadrassen onödigt mycket plats i väskan. Käkade middag, och "väggade" redan då jag skulle bädda sängen, skrattade så jag dog, och skrattade sedan ännu mer..Ja ni fattar, "många valmöjligheter". Somnade i allafall tillslut, och drömde sött. Dock var sängarna sten hårda, så vaknade ett antal gånger.
Johannas bild ↑

Fredag: Havregrynsgröt till frukost, med jordgubbsylt förövrigt! Drog och checkade 5 km banan och skicrossbanan, båda var sjukt roliga! Var dock lite smått rädd för att antal svåra kurvor på skicross banan, sen pressade jag ner lite lunch i magen. Vilade lite, och drog till stadion för att testa lite olika skidor. Sen då, en halvtimme kvar till start och jag började värma upp. Blev nervös som vanligt, startade, klarade dom svåra kurvorna. Passerade mållinjen på en "bästa tid", blev glad, blev ännu gladare, och stuttsade runt där på stadion. Då jag insåg att jag vunnit skicrossen, så galet alltså. Blomstrecermoni väntade sen, för att efter det dra och åka runt 5 km yttligare en gång till med J och M. Sen duschade vi kallt, iskallt rättare sagt!! Drog på fakeltåg och invigning, hehe alla stod och väntade på oss norrbottningar, fick lita applåder och vinkade till publiken...Säger som Johanna - Fint folk kommer alltid sent.
Lördag: Tidig morgon, proppade i mig frukost osv. Åkte igenom 2,5 km banan, var så sjukt jävla nervös, svimmade typ där i uppvärmningsfållan, men startade i allafall..Gick i mål som ledare, men slutade sedan på en andraplats efter den klassiska 2,5 km prologen. Sen på eftermiddagen väntade jaktstart 5 km skate, var så in i helvete taggad!! Hade bestämt mig innan att köra från start, gjorde som det var tänkt och gick ganska snabbt upp i ledning. Jag och Moa fick efter ett tag en lucka ner till trean, och sen började nedförskörningarna. Moa går om i en nedförsbacke och jag hann aldrig riktigt täppa till den luckan som bildades. Slutade på en fin andra plats, och gick i mål med armarna i vädret. Sen väntade kamratmiddag, och prisutdelning..Sen gick vi tillbaka till skolan, skrattade lite och lite till. Somnade med musik i öronen, och sov sedan som en stock! Trots sten hårda sängar!!
Söndag: Stafetter vare ja, åkte första sträckan för "långa-stafett laget". En sträcka som var 5 km lång, och innan start var jag sådär lagomt nervös. Min sträcka gick kannoners, växlade som 1:a och fick lite revanch sen gårdagen då... Mitt stafettlag slutade sen på en femteplats! Sen väntade en relativt lång bussresa hem, men gick rätt snabbt ändå tyckte jag!!
En helt underbar helg, med fint sällskap! Nu väntar ett antal tävlingar innan jag  rundar av en fantastisk skidsäsong! PUSS!
Kommentarer
Postat av: Julia Lööv

hej Emma! Jag har en liten fråga... Varför har du olika tävlingsdräckter?

2012-03-13 @ 17:03:09
URL: http://julialoov99.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0