DM 2013

Bloggtorka igen, har hänt en massa saker sen sist. Först och främst har jag åkt DM i Kiruna, tävling och hotellfrulle;)) fredag, lördag, söndag. Sprint, distans, stafett. Sick rolig helg med världens bästa klubb!!! 
 
Fredag: Sprint alltså, en prolog och en A-final runt en 800meters slinga. Går att jämföra med sprinten på USM som bestod av prolog, kvart, semi och final runt en 1400meters slinga!!! Var i allafall riktigt kul att åka en riktigt kort bana den här gången, och bara två race. Fanns alltså inget att spara. Gick faktiskt bra, ledde efter prologen och lyckades med vinst även i A-finalen. Riktigt kul!!! 
 
Lördag: Distans 5km klassiskt, runt en minst sagt brutal kiruna bana. Då jag åkte banan dagen innan kändes den inte alls så, då var det mer "åå fin åkbacke det här alltså, bara man håller ihop teckningen går det fint". Alltså tyckte jag inte att den var så brutalt jobbig som alla sa att den skulle vara. Men då jag åkte den tävling, var den lite tuffare ja. Dom 3 sista backarna var riktigt kämpiga, men jag älskar det. Lyckades vinna även distansen, grymt roligt också att Kalix SK även blev bästa klubb!!! VI ROCKAR!!!! På kvällen sen väntade en grymt god middag med klubben, trevligt, trevligt!!!
 
Söndag: Stafetter 2,5km klassiskt. Åkte sist sträckan och blev i väg skickad med en ganska ledning i damstafetten. Efter fina sträckor av Wilma och Maria. Krigade ändå på och ville åka snabbt sista tävlingen för säsongen, hade ju faktiskt ett gäng killar att jaga framför mig!! Laginsatsen vi gjorde tillsammans räckte till DM guld och vi fick pris av Charlotte Kalla, en GRYM avslutning på en sjukt härlig skidsäsong!!!
 
Vårat stafett lag, även kallat "team rossignol" ;)))
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0