scandic cup

Vilken helg jag har haft, heelt galet kul har det varit. Åkte ner på torsdag med resten av kalix gänget. Drog nästan direkt ut på spåren i Östersund och testade lite banor. Fredag sen, varvade vi på sprintbanan samt genomförde lite skidtester. På eftermiddagen sen gick jag typ på 10000 korta promenader, rastlösheten var ett faktum och jag ville bara dra igång tävlingarna. Men fick vänta några timmar till helt enkelt, till på lördag efter 9, med andra ord.
 
Sprint fristil, som inleddes med prolog, en prolog som gick helt ok, inte super bra men inte dåligt heller liksom. Kvartsfinal sen, gick bra. Semifinal, gick också bra och med det resultatet var jag vidare till final. Galet kul! Finalen gick också fint och slutade tillslut på en tredje plats och jag är jätte nöjd med sprinten. Meen finns hur mycket saker jag vill göra ännu bättre, både taktiskt och åkmässigt. Ser redan fram emot nästa skate sprint, i Örebro. På eftermiddagen drog jag ett varv genom klassiska distans banan igen, käkade middag och tårta med klubben och laddade om inför söndagens tävling.
 
 
 
 
 
 
5 km klassiskt, vilket gick såå himla bra. Jag var förjävla nervös innan start om jag ska vara ärlig, men med tjugo sekunder kvar till start släpper det och istället var jag extremt fokuserad hela tävlingen. Hade ett gäng extremt fantastiska ledare ute på spåret, med dom springandes brevid en, vågar man bara inte slå av på takten. haha, skämt och sido. Slutade tillslut med att jag vann distans tävlingen och jag är så himla nöjd.
I Örebro väntar också en 5km klassisk tävling, då vill jag åka ännu fortare. Måste också få inflikna med att jag verkligen hade grymt bra skidor i helgen, vallarna gjorde ett kanonjobb. Dom får man inte glömma!!! ;) Helena och Jacob gjorde det också riktigt bra, Helena åkte in på en fin tredje plats i distans loppet, samtidigt som jacob gjorde en kanon sprint och vann i storstil. 4 pallplatser till Kalix alltså. Resten av kalix gänget åkte också bra, vi är faktiskt rätt många juniorer  som tävlar i år, kul. 
 
 
 
 
 
 Har fått bilder av Mtuldiz, kika in på hennes blogg. HÄÄÄÄÄÄÄR
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0