min skidsäsong 12/13

Nu är det lite drygt en månad sedan jag åkte min sista skidtävling för säsongen, en super rolig säsong som det går att berätta hur mycket som helst om. Säsongen drog igång upp i Gällivare, en träningstävling med skidgymnasiet. 24 tävlingar senare avslutades säsongen med DM uppe i Kiruna. Där i mellan har det åkts USM, JSM, SM, Ungdomsvasan och en hel del tävlingar inom länet. Massor med träningstimmar har genomförts, i snöstorm, -25grader och i finväder. Det ena träningen tuffare än den andra. Jag har haft så himla roligt den här vintern, både på träning, tävling och all tid man tillbringar runt omkring. Jag åker i världens bästa klubb, vi har så grym sammanhållning och så himla roligt. Skrattar inte lite med dom knasarna alltså. 
 
Om några av dom tävlingar jag åkt och some pix.
Kronanloppet: Var en såå himla rolig tävling!!! 10km klassiskt, masstart! Gick såå himla BÄST också!
 
Luleå: 5 Km klassikt, tuff bana på Ormberget. Bra tävling!
 
Storforsloppet: Dubbeljakt, det här året uppe på Lindbäcksstadion i Piteå. Alltid nervöst innan den här tävlingen. Gick i allafall bra, samtidigt som det var en riktigt rolig tävling. Min feta miss på skidbytet snackar vi dock inte om.
Hemrännet: Masstart, klassiskt, lättbana i Piteå. Trevlig men kall "januaritävling". 
 
 
 
 
 
USM: Whhow, alltså! Vet ej vart jag ska börja. Sjukt roligt helg helt klart, många erfarenheter rikare. Var sjuk precis innan så fick kämpa med en vikande form. Ändå gick det BRA BRA BRA!!! Skicross, Distans, Sprint och Stafett. LÄS MER OM USM HÄÄÄÄR!!!
 
 
Ungdomsvasan: Var nog roligaste tävlingen på HELA säsongen, 9 km klassiskt masstart, bara det liksom. Sen gick det såå himla bra och det blev en riktigt fin resa med familjen ner till Mora.  
 
 
JSM stafett: Bilden är ej från JSM men i allafall. Var det sjukt kul, att få testa på att åka mot dom bästa juniorerna i landet. Gick bra också tycker jag, förlorade visserligen 3 platsen med någon meter, men nöjd ändå liksom. 
 
 
SM team sprint: Tävlade mot Charlotte Kalla, fett coooooolt ju. Vi kom till final och det tycker jag var bra, sååå himla kul var det!! 
 
 
 
 
 
 
DM: Sjukt kul resa med klubben, sprint, distans och stafett. Tävlingarna gick braaaaa!!! Allt var bara så fint med denna sista resa! Älskar min klubb! ;)) 
 
Detta var några av alla tävlingar som åkts under säsongen, det har minst sagt varit GRYMT!! tänkte att jag nu bjuder på en film!!!! 
  
Kommentarer
Postat av: Wilma

så grym video!! blir astaggad!!

2013-06-04 @ 15:22:10
URL: http://lindgrenwwilma.blogg.se
Postat av: Anonym

Grym film, den kommer du att ha glädje av senare i livet, tänk när SVT visar den filmen efter att du tagit ditt 7:e OS-guld!

2013-06-07 @ 16:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0